Investițiile în infrastructură aduc bunăstare în zonele unde se fac. Pentru a atrage investitori, e nevoie ca aceștia să poată transporta rapid bunurile ce sunt produse sau materia primă necesară. Observăm că zonele prin care trec autostrăzi au înflorit din punct de vedere economic, și în loc să se confrunte cu o rată a șomajului mare, se confruntă cu lipsa oamenilor care să ocupe locurile de muncă.

Singurul oraș mai mare apropiat de Severin este Craiova, al cărei economie suferă deasemenea din cauza lipsei unei autostrăzi. Uzina Ford de la Craiova nu poate produce la potențial maxim pentru că mașinile produse nu pot fi transportate ușor și rapid.

Autostrada Lugoj-Severin-Calafat este cuprinsă în rețeaua principală a Uniunii Europene, TEN-T, și este de o importanță strategică deosebită. Aceasta va lega Bulgaria și Grecia de restul Uniunii Europene.În plus, poate reprezenta principala rută de transport a comerțului făcut între Uniunea Europeană și Turcia.  Portul din Drobeta Turnu Severin va deveni foarte atractiv în urma conectării acestuia cu o autostradă directă către restul Uniunii Europene.

Scăzând semnificativ timpul de transport, interesul investitorilor pentru această zonă va crește exponențial. Va avea deasemenea un impact foarte mare în privința turismului, facilitând accesul către destinațiile turistice din județ.

Nerealizarea acestor autostrăzi va face ca investitorii să se concentreze în special pe zonele unde există posibilități de transport eficient, astfel crescând și mai mult discrepanța dintre județe. Cele prin care trec autostrăzi vor avea o creștere economică și vor ajunge din urmă nivelul de trai din Uniunea Europeană, în timp ce județele fără autostrăzi vor rămâne la fel de sărace.

În Moldova, locuitorii au început să protesteze pentru a sensibiliza autoritățile să grăbească demersurile pentru construirea de autostrăzi. Dacă vrem să nu rămânem ultimii, e nevoie să ne mobilizăm și noi și să facem presiune pe autorități pentru a construi autostrăzi.

Având în vedere că această autostrada Lugoj-Severin-Calafat este inclusă în rețeaua principală a Uniunii Europene, poate fi construită folosind fonduri Europene destinate în special pentru aceste proiecte. Dacă proiectele nu se fac, banii se pierd.

Actuala guvernare PSD-ALDE a ignorat complet, ba chiar putem spune că a sabotat construcția de noi autostrăzi. Dacă Uniunea Europeană oferă fonduri pentru construcția autostrăzilor, singura explicație pentru care acestea nu se fac e faptul că guvernul dorește ca zonele să rămână sărace, pentru ca oamenii să fie mai ușor influențați de pomeni electorale.

 

Autostrada Lugoj-Severin-Calafat, soluția pentru salvarea economică a județului Mehedinți
Etichetat pe:        

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *